سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تسنیم عشق
قالب وبلاگ

صیغه خواهر برادری

گاهی برخی افراد در شبکه های پیام رسان و اجتماعی برای اینکه برخی دختران را اسیر خود کنند، آنها را دعوت به خواندن صیغه خواهر و برادری می کنند، این دسته افراد از روی ناآگاهی و یا از سر علم و شیطنت ادعا می کنند که می توان، با یک عبارت عربی و یا فارسی بین دو جنس مخالف عقد خواهر و برادری ایجاد کرد و همانند دو خواهر و برادر رضایی و یا نَسبی با هم ارتباط عاطفی و اجتماعی داشت!


در شریعت اسلامی به هیچ وجه این چنین عقد و محرمیتی وجود ندارد و هیچگاه به وسیله عقد بین دو جنس مخالف عُلقه ی محرمیت از جنس خواهر و برادری ایجاد نمی‌شود. این نوع گفتار اغوا گرایانه مصداق روش سخن باطلی است که خدای متعال از آن نهی کرده است. «وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ؛[حج، آیه30] و از سخن باطل بپرهیزید!.»


واقعیت امر این است که در شریعت اسلامی به هیچ وجه این چنین عقد و محرمیتی وجود ندارد و هیچگاه به وسیله عقد بین دو جنس مخالف عُلقه ی محرمیت از جنس خواهر و برادری ایجاد نمی‌شود. این نوع گفتار اغوا گرایانه مصداق روش سخن باطلی است که خدای متعال از آن نهی کرده است. «وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ؛[حج، آیه30] و از سخن باطل بپرهیزید!.»

منبع:سایت شمیم


[ دوشنبه 96/10/18 ] [ 10:43 صبح ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

ما در ساحل آبیم وگاه تشنه می میریم جهان قرآن مصور است ،
از هر آیه هزاران چشمه می جوشد.

بهره ی مقربان ،شراب چشمه تسنیم می باشد. وبلاگ تسنیم عشق سعی در جستجوی آب گوارای چشمه تسنیم تا خود بهشت داره.

حرف دل
باز دنیا شهرکوفی هاشده ،بسیجی هاعلی تنهاشده زیر باران ولایت تر شوید، باشهیدان باز هم سنگر شوید ،
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 130873