سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تسنیم عشق
قالب وبلاگ

مورخان تاریخ اسلام؛ سالروز گریختن ابوبکر ابن ابى‌قحافه از میدان جنگ خیبر (7 هجری قمری) را در تاریخ بیست و دوم ماه رجب‌المرجب(یعنی امروز) ذکر نموده‌اند. محققین اهل سنت نظیر احمد بن حنبل، ابن ماجه قزوینى، ابوبکر بزار، طبرى، طبرانى، حاکم نیشابورى، بیهقى و... واقعه مذکور را شرح داده‌اند.

   

فرار ابوبکر ابن ابى‌قحافه از جنگ خیبر
در چنین روزی از سال 7 هجری قمری (بیست و دوم رجب‌المرجب) و در ایام جنگ خیبر، علم جنگ به ابوبکر داده شد تا به پیکار با یهودیان خیبر برود 

او با دیدن دشمن گریخت و گروه خود را نیز تشویق به فرار کرد.


در جنگ خیبر بود که پیغمبر اکرم
 صلوات الله علیه ابوبکر را با لشکرى براى فتح قلعه خیبر فرستاد، ابوبکر گریخت و برگشت! (این حدیث را حاکم نیشابورى در جلد سوم، صفحه 27 کتاب خود، به‌همین نحو نقل کرده است. سپس مى‌گوید: این حدیث با سند صحیح نقل شده است، ولى بخارى و مسلم روایت نکرده‌اند... ذهبى نیز با تصریح به صحت آن، در تلخیص «مستدرک» آورده است.)
ابن ابی‌الحدید راجع به فرار عمر و ابوبکر از جنگ خیبر، می‌گوید: «و ما أنس لا أنس اللذین تقدما... و فرهما و الفر قد علما حوب (یعنی: آنچه را فراموش کنم، فراموش نمی‌کنم که آن دو (ابوبکر و عمر) در جنگ تقدم جستند و از جهاد فرار کردند و حال آن‌که می‌دانستند فرار از جهاد از گناهان بزرگ است.»

 


[ چهارشنبه 91/3/24 ] [ 6:49 عصر ] [ ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

ما در ساحل آبیم وگاه تشنه می میریم جهان قرآن مصور است ،
از هر آیه هزاران چشمه می جوشد.

بهره ی مقربان ،شراب چشمه تسنیم می باشد. وبلاگ تسنیم عشق سعی در جستجوی آب گوارای چشمه تسنیم تا خود بهشت داره.

حرف دل
باز دنیا شهرکوفی هاشده ،بسیجی هاعلی تنهاشده زیر باران ولایت تر شوید، باشهیدان باز هم سنگر شوید ،
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 131003